FANDOM

Kuraha
Kuraha
Nazwa
Japońska 囷巴
Rōmaji Kuraha
Inne Nazwy Kinki
Informacje
Rasa Boski Oręż
Człowiek (Kiedyś)
Płeć MężczyznaMężczyzna
Status Profesjonalny
Zajęcie Boski Oręż Bishamonten
Debiut
Manga Rozdział 6
Anime Odcinek 6 (Forma Boskiego Oręża)
Odcinek 8 (Forma Ludzka)
Głosy
Japoński Kazuhiko Inoue
Angielski Greg Dulcie

Kuraha (囷巴?) jest jednym z boskich oręży Bishamonten.

Wygląd Edytuj

Kuraha anime design

Jest wysoki, ma siwe włosy, niechlujną siwą brodę i wąsy. W jego postaci człowieka, zakłada elegancki garnitur, wspólny mundur noszony przez wszystkie oręża Bishamonten. Po stracie prawego oka, zaczyna nosić czarną opaskę na oko.

Osobowość Edytuj

Kuraha jest spokojną, poważną osobą. Jest bardzo lojalny wobec swojej Pani.

W drugim OVA natomiast widać, że kiedy jest pijany, może on najwyraźniej robić sztuczki cyrkowe i zaczyna zachowywać się, jak kot lub pies. (Kocimiętka, frisbee i skoki przez płonące pętle ognia).

Umiejętności Edytuj

Kuraha Lion

W postaci boskiego oręża Kuraha jest lwem. Jego możliwości fizycznie w tej formie wykraczają poza umiejętności zwykłego lwa - jest w stanie skakać na duże wysokości i odległości.

Ciekawostki Edytuj

  • "Kura" (囷) to rodzaj archaicznego owalu spichlerza, stosowany od wieków w cywilizacjach Azji Wschodniej.
    • Drugi znak w kanji Kuraha w danej nazwie, (巴) ha, reprezentuje tomoe - japoński abstrakcyjny symbol przypominający znak przecinka niejasnego pochodzenia, zdobiące różne japońskie religijne artefakty.
  • Kuraha jest jednym z dwóch znanych obecnie boskich oręży, który przybiera formę żywych stworzeń, drugim orężem zdolnym do tego jest Kiun.